ניקוי אבנית בשיניים – שאלות ותשובות נפוצות

ניקוי אבנית בשיניים הוא אחד מהטיפולים הדנטליים המוכרים והשכיחים ביותר בישראל כיום, אך נראה שאנשים רבים עדיין לא מכירים אותו לעומק. רגע לפני שאתם קובעים תור לניקוי, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא עד הסוף. אספנו כאן כמה מהשאלות הנפוצות ביותר שישראלים שואלים בנוגע להליך הזה וענינו עליהן אחת ולתמיד.

ניקוי אבנית בשיניים

מהי אבנית בשן ולמה היא נוצרת?

אבנית בשיניים היא היווצרות של אבנית טבעית הנגרמת משילוב של מספר רב של גורמים, ביניהם חיידקים, מינרלים ושאריות מהאוכל והשתייה שאנחנו צורכים. אבנית בשיניים נוצרת אצל מרבית בני האדם, ובאופן עקרוני היא אינה מזיקה, אך במידה והיא אינה מוסרת בזמן היא עלולה להוות כר פורה להתוות של דלקות חניכיים ואי נעימויות דנטליות שונות.

אילו תסמינים יופיעו למי שסובל מאבנית בשיניים?

התסמינים יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך ישנם מספר תסמינים שמופיעים אצל מרבית מהסובלים מאבנית:

  • כתמים כהים על גבי השיניים (לרוב כתמים צהובים או חומים)
  • דלקת חניכיים בשלבים שונים
  • ריח לא נעים מחלל הפה
  • דימום בחלקים שונים בחניכיים
  • מחלת העששת

האם ניתן לבצע ניקוי אבנית בשיניים לבד בבית?

כיום, לא ניתן לבצע ניקוי אבנית בשיניים באופן עצמאי. הסיבה לכך היא שהשן שלנו מורכבות ממגוון שכבות ורכיבים שמתפקדים יחד באופן הרמוני, כך שניקוי לא מקצועי ולא נכון עלול לפגוע בשכבות השונות של השן ולגרום ליותר נזק מתועלת. מהסיבה הזו, חשוב לעבור ניקוי אבנית בשיניים אך ורק אצל שיננית מנוסה ומקצועית.

מדוע חשוב לבצע ניקוי אבנית בשיניים באופן קבוע?

רופאי השיניים והשינניות שלכם לא סתם ממליצים לכם להגיע אליהם לביקורים תכופים וקבועים, יש לכך מספר סיבות. ראשית, הסרה מוקפדת של האבנית בשן יכולה למנוע התפתחות של מחלות דלקתיות בחניכיים, מחלות שעלולות להוביל למגוון רחב של מצבים לא נעימים כמו נסיגת חניכיים או אובדן של עצם השן. ביקור אצל השיננית שמבצעת ניקוי אבנית בשיניים יוכל לסייע לכם לשמור על חלל פה נקי ובריא.

יתרה מזאת, ביצוע ניקוי אבנית בשיניים לצד ניקוי כללי של חלל הפה יוכל לסייע לכם לאתר מחלות שונות בשלב מוקדם שלהן, בשלב בו תוכלו למנוע אותן כמעט לחלוטין. כיום, עולם הרפואה יודע שמצב הפה והחניכיים יכול לספר לא מעט על מצב הגוף כולו ואף לזהות מחלות מורכבות כמו סכרת, סוגים שונים של מחלות הסרטן ואפילו מחלות לב, מה שהופך את הביקור לניקוי אבנית בשיניים לביקור שיכול להשפיע לחיוב על כל הגוף שלכם.

האם אפשר למנוע היווצרות אבנית בשיניים?

במידה ואתם רוצים להימנע מביצוע ניקוי אבנית בשיניים אצל אנשי מקצוע מנוסים, יש רק פתרון אחד – לשמור על חלל הפה נקי ובריא. ניתן לעשות זאת בעזרת הקפדה על צחצוח שיניים איכותי פעמיים ביום לפחות, להגיע פעם בחצי שנה לניקוי פה מקצועי אצל רופא השיניים שלכם ולהשתמש בחוט דנטלי בכל יום ביומו. יתרה מזאת, מומלץ להימנע כמה שיותר ממאכלים ושתייה מתוקה המרובים בעמילן שיכולים להוביל להצטברות פלאק מסיבית.

כיצד לבחור מרפאה שתעניק לי טיפול ניקוי אבנית בשיניים?

התנאי הראשון לבחירת המרפאה שלכם צריכה להיות הניסיון של המרפאה. במידה ותבחרו במרפאה מנוסה המתמחה בביצוע ניקוי אבנית בשיניים – תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות. בנוסף, כדאי לגשת למרפאה שיש לה המלצות טובות וקהל מטופלים שחוזר אליה בפעם אחר פעם. ביקור קצר בגוגל או ברשתות החברתיות יוכלו לעזור לכם להבין מה הקהל רחב חושב על מרפאות שונות ויעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה עבורכם.