יישור שיניים ללא גשר: כל מה שחשוב לדעת

טכנולוגיית יישור השיניים עברה מהפכה בשנים האחרונות וכיום אפשר להשיג תוצאות נפלאות בטיפול יישור שיניים. קיימים מגוון רחב של טיפולים ושיטות ליישור השיניים, הן לילדים והן למבוגרים, כאשר אחת השיטות המתקדמות ביותר, אם לא המתקדמת ביותר, היא שיטת יישור שיניים ללא גשר בשיטת WIN או INCOGNITO.

יישור שיניים ללא גשר
יישור שיניים ללא גשר

יישור שיניים ללא גשר: WIN  WIN לכולם

אפשר לומר ששיטת יישור שיניים ללא גשר WIN היא WIN WIN לכולם: גם למטופל, גם להורים שלו, במקרה שמדובר בילדים, גם לרופא ואפילו לסביבה. הכיצד? ובכן כל מי שאובחן כבעל שיניים עקומות או בולטות הדורשות גשר ויישור מכיר את התחושה הלא נעימה והמרתיעה שמחבישת רסן או גשר מתכת בולט. תופעת הרתיעה והדחייה נפוצות בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. שיטת יישור שיניים ללא גשר בולט ומציק היא ללא ספק הפתרון הטוב ביותר עבור כל מי שחשוב לו איך הוא נראה, והמראה החיצוני מהווה חלק חשוב בהחלטה שלו איזה שיטת יישור שיניים לבחור.

גשר לינגאולי: יישור שיניים ללא גשר

יישור שיניים ללא גשר היא שיטה חדשנית אשר תופסת תאוצה בקרב מטופלים צעירים, וזאת מכיוון שבשיטה זו לא נוצרים כתמים בצחצוח השיניים. הכתמים עלולים להיווצר בקרב צעירים אשר לא מקפידים על צחצוח השיניים כאשר מותקן בפיהם גשר חיצוני ויכולים להיווצר להם כתמים על השיניים כתוצאה מצחצוח לא אחיד על גביי הגשר החיצוני. לעומת זאת בגשר פנימי השיניים נגישות לצחצוח אחיד ומלא ללא כל קושי.

יישור שיניים ללא גשר: איך זה עובד?

שיטת יישור שיניים ללא גשר עושה שימוש בטכנולוגיית תלת ממד וסריקה של השיניים למטרת הכנת גשר פנימי בהתאמה אישית למטופל. על פי הסריקה הדיגיטלית, ניתן להכין את הגשר האישי במעבדה, בהתאם לפגמים ולבעיות הספציפיות של כל מטופל. לאחר הכנת הסמכים, הם מודבקים לפה בצד הפנימי של החך, בצמוד לשיניים ובהתאם להדמיה שנוצרה. כך נוצר גשר פנימי שאינו מפריע למטופל ואינו לנראה לעין כלל. גשר נסתר זה נוח לנשיאה ואינו מפריע לאכילה או לצחצוח.

לפני הכנת הדגם האישי יש לעבור בדיקת אבחון אצל רופא, לקבל מידע על התהליך ולהחליט האם שיטה זו מתאימה למטופל. יישור שיניים נסתר היא שיטה מתקדמת ויעילה אשר משיגה תוצאות נהדרות אך עליה להיות מבוצעת בעדינות ובדיוק רב ולכן חשוב לבצע את הטיפול אך ורק אצל רופא אורתודנט מוסמך ומקצועי בעל ניסיון בסוג טיפול זה, בעל הציוד המתאים, התוכנה החדישה ביותר וכל האמצעים לבצע את ההדמיה, הסריקה ושליחתה להכנה במעבדה.

לאחר התקנת הגשר הפנימי בשיטת WIN או INCOGNITO יש צורך לבצע התאמות מדי פעם או תיקונים במקרה הצורך, אך פרט לכך מדובר בטיפול מהיר ולא כואב, אשר משיג תוצאות מעולות למטופל בזמן לא ארוך ובנוחות מקסימלית, תוך שמירה על מראה פה אסתטי.

מחייכים ללא הפסקה: יישור שיניים נסתר

אין להמעיט בחשיבות הביטחון העצמי במיוחד בקרב ילדים ובני נוער. נסו לדמיין איך זה מרגיש להסתובב עם רסן גדול ומכוער על הפנים כמעט 24 שעות ביממה. התחושה לא נעימה, לא נוחה והמראה לא מלבב. בעבר שיטת יישור זו הייתה המקובלת ביותר, וכל מי שנדרש לטיפול יישור שיניים נאלץ להשתמש ברסן זה. כיום המצב טוב בהרבה ויש שיטות אחרות, מתקדמות יותר, ביניהן שיטת יישור השיניים הפנימית וכן שיטת אינויזליין, העושה שימוש בקשתיות שקופות הניתנות להסרה, שיטה טובה מאוד שגם היא מאפשרת למטופל ליהנות ממראה נעים יותר מאשר בשיטת הגשר המסורתית.

שיטת אינויזליין עושה שימוש בקשתיות שקופות, שגם הן נוצרו לאחר סריקה והדמיית מחשב ומותאמות לשיניי המטפל בהתאמה אישית. הקשתיות ניתנות להסרה לשם אכילה או צחצוח, קל הסיר ולהתקין אותן ואף על פי שהן נחשבות מעין גשר חיצוני, הן לא בולטות תודות לשקיפות החומר, דקות הקשתיות והאסתטיות שלהן.

איזו שיטה ליישור שיניים כדאי לבחור?

בבואכם לבחור שיטה ליישור שיניים יש להביא בחשבון כמה פרמטרים כמו: מהירות הטיפול, אסתטיות מתקן הנשיאה ליישור השיניים, נוחות הנשיאה, קלות ההתקנה וההסרה, איכות הטיפול, עלויות ועוד.

כמובן שככל שהשיטה מתקדמת יותר מין הסתם היא עולה יותר, אך כאשר מדובר בבריאות שלכם ובנוחות שלכם או של ילדכם, אין סיבה לחסוך כאשר ההבדלים לא גדולים כל כך ולכן בחירת שיטת יישור השיניים צריכה להיעשות לפי העדפה אישית. בכל מקרה רצוי להתייעץ עם רופא מומחה, לקבל את כל המידע על היתרונות וההבדלים בין השיטות ולראות את ההתקנים בגודל טבעי במרפאה.

עבור מי שסובל מדלקת חניכיים, ישנם טיפולים שלא בהכרח יתאימו עבורו. וכן משך הטיפול יכול להוות גורם משמעותי, בעיקר בקרב בני נוער, עבורם נשיאת הגשר לתקופה של כמה חודשים היא לא עניין רצוי במיוחד.

בין אם תבחרו גשר פנימי או חיצוני, הדבר החשוב ביותר הוא התאמת שיטת הטיפול לבעיית השיניים ולנוחות שלכם. ישנן מגוון בעיות שיניים הדורשות יישור כמו: שיניים הפונות לכיוונים שונים, שיניים עם רווחים, לסת בולטת, ליקויי סגר ועוד. חשוב להתאים את סוג הטיפול למטופל גם אם יש צורך להתפשר על המראה החיצוני וגשר.

חשבו האם מתאים לכם שידביקו לכם גשר פנימי וסמכים קבועים לתקופה אורכה כמו בשיטת WIN, על כל המשתמע מכך, או שאתם רוצים להשתמש דווקא בגשר נייד, הניתן להסרה והכנסה בקלות לפי רצונכם.

התייעצו אם רופא שיניים אורתודנט מומחה, טרם בחירת שיטת הטיפול וזכרו שבאיזו שיטה שלא תבחרו, תצטרכו לעבור תקופת הסתגלות ולאחר מכן כמה שבועות או חודשים של אי נוחות מסוימת, אליה בוודאי תתרגלו מהר מאוד, ולבסוף זכרו שזה שווה את זה! בהצלחה.