יישור שיניים לילדים: יישור שיניים ידידותי

ילדים רבים זקוקים לנשיאת גשר או טיפול יישור שיניים בהגיעם לגיל ההתבגרות. השיניים מתחלפות, הפנים מתארכים וצורת הלסת וחלל הפה משתנים. בעקבות כך נערים ונערות רבים חווים בעיות מגוונות שיניים כמו לסת עליונה בולטת מדי, לסת תחתונה בולטת מדי, שיניים עם רווחים גדולים מדי, שיניים עקומות ועוד.

יישור שיניים לילדים יישור שיניים ידידותי
יישור שיניים לילדים יישור שיניים ידידותי

יחד עם זאת, טיפול יישור שיניים לילדים כיום הוא טיפול הרבה יותר ידידותי ופחות מאיים מפעם, בתקופה בה ילדים נאלצו להסתובב עם רסן בולט ומרתיע וטבעות מתכת לא אסתטיות על השיניים, שלפעמים גם היו מתפרקות.

יישור שיניים לילדים בדרך הקלה

היום הסיפור שונה לגמרי. טכנולוגיית יישור השיניים השתפרה מאוד, שיטות חדשות נכנסו לתחום וילדים היום יכולים לעבור טיפול יישור שיניים בקלות בלי להרגיש כאב ולהסתדר עם המראה שלהם בתקופת הטיפול, בה הם נדרשים ללכת עם גשר או פלטה על השיניים. היום יש מגוון פתרונות נוחים ואיכותיים לטיפול  יישור שיניים לילדים לרבות קשתיות שקופות ודקות בשיטת טיפול אינויזליין למשל, אשר מותאמות באופן אישי לכל מטופל ומטופלת בעזרת סריקה תלת ממדית בתוכנת מחשב, והן קלות להתקנה והסרה, נוחות לנשיאה וגם נראות טוב או יותר נכון כמעט בלתי נראות תודות להיותן שקופות.

השיטות המובילות לטיפול יישור שיניים לילדים

כיום יש שיטות חדשות המאפשרות לילדים ולמבוגרים ליהנות מטיפול יישור שניים בקלות ובמהירות, ללא כאב וללא צורך בנשיאת התקנים מסורבלים ולא אסתטיים. קיימות שתי אסכולות מרכזיות בטיפולי יישור שיניים. האחת, התקן קבוע והשנייה התקן נשלף.

שיטת אינקוגניטו ליישור שיניים – בשיטת אינקוגניטו למשל, מתקינים בפה המטופל סמכים בהתאמה אישית על כל שן בחלק הפנימי של השיניים. בשיטה מתקדמת זו הגשר הפנימי בלתי נראה לחלוטין ומאפשר לעבור את הטיפול בצורה חלקה וללא כל הפרעה. בכל זאת ההתקן צריך להיות קבוע בפה המטופל ולכן הוא מודבק עד סוף הטיפול. שיטה זו נחשבת מתקדמת ביותר וגם היא נעשית בסריקת מחשב של חלל הפה והשיניים של המטופל.

שיטת אינויזליין – שיטה זו היא המובילה בתחום מבין השיטות ליישור שיניים על ידי התקן נשלף. בשיטה זו נבנות עבור המטופל או המטופלת קשתיות שקופות בהתאמה אישית, בהתאם למבנה הפה והשיניים לאחר סריקה והדמיית ממוחשבת. את הקשתיות שנוצרו יש לשאת בפה כ-20 שעות ביממה אך ניתן להסירן לצורך אכילה וצחצוח ועל מנת לנקות את הקשתיות בעת הצורך. 

איזה טיפול עדיף: יישור שיניים לילדים

כאמור ההבדל המרכזי בין השיטות הוא באופן נשיאת ההתקן. עבור מי שלא נוח לו לשאת התקן קבוע בפה, שיטת אינויזליין ושיטות דומות אחרות המבוססות על התקן נשלף, היא השיטה המועדפת. הקשתיות השקופות אמנם מונחות על הצד החיצוני של השן וניתן לראות אותן, אך רק למי שממש מסתכל מקרוב, אחרת הן שקופות וכמעט בלתי מורגשות הן עבור המטופל והן עבור הסביבה.

בשיטת אינקוגניטו באמת לא רואים דבר מהגשר, אך ההתקן מודבק לתוך הפה בצמוד לחך ולמרות שההתקן נוח לנשיאה, עדיין יש תקופת הסתגלות בה צריך להתרגל לנשיאת ההתקן ויש מי שלא אוהב את התחשוה. איזו שיטה עדיפה? קיימים עוד פרמטרים המבדילים בין השיטות כמו למשל משך הטיפול, התאמת הטיפול למצבו של המטופל ועוד.

בכל מקרה תמיד עדיף להתייעץ עם אורתודנט מומחה ולקבל תשובות לכל השאלות בנוגע לשיטות יישור השיניים הקיימות, אופן הטיפול, משך הטיפול, מחיר וכדומה.

טיפול יישור שיניים לילדים

ילדכם זקוק לטיפול יישור שיניים? חשוב לבצע את הטיפול כמה שיותר מוקדם, לא להזניח ולא לוותר. זו התקופה הטובה ביותר לטפל בבעיה, לפני שמבנה הפה והשיניים של הילד או הילדה מתקבעים. ייתכן והילד או הילדה ייאלצו לחוות אי נעימות מסוימת בתקופת הטיפול, אך אם יבינו שזה לטובתם ולאחר שייראו שהשד לא כזה נורא, הם יסכימו לבצע את הטיפול ללא קושי ואם במקרה יש לכם תמונות שלכם נושאים את הרסן המפחיד מפעם, עם טבעות המתכת האיומות, אם תראו להם את התמונה, זה בטח לא יזיק.

ילדים רבים זקוקים לטיפול יישור שיניים כאשר הם מתבגרים אך גם מבוגרים סובלים מבעיות של שיניים עקומות, שיניים שבורות, שיניים עם רווחים ועוד מגוון  בעיות. טיפול יישור שיניים כיום הוא קל ונוח מאי פעם ומאפשר למטופל ליישר את השיניים ללא קושי וללא כאב.

פנו לרופא מומחה לקבלת ייעוץ והתאמת טיפול יישור שיניים באופן אישי. יש מקרים בהם לא ניתן לבצע את כל שיטות הטיפול כמו למשל במקרה של דלקת חניכיים ומצבים אחרים בהם האפשרויות מצטמצמות. הגיעו עם ילדכם למרפאה, הראו לילד או לילדה את ההתקנים השונים, קבלו מידע מדויק לגביי עלות הטיפול, אופן התאמת הגשר, בין אם הוא פנימי או חיצוני ומה ההגבלות והתנאים בכל טיפול.

הכול מתחיל בחיוך: יישור שיניים לילדים

לסיכום, לשיניים תפקיד חשוב מאוד לא רק בלעיסה אלא גם מבחינת מראה. אף אחד לא אוהב ללכת לרופא שיניים וכל חיינו אנו נדרשים לשמור על השיניים, להקפיד על ניקיון והיגיינה ולצערנו מדי פעם להגיע לרופא השיניים לטיפול לא נעים.

לגנטיקה יש תפקיד מרכזי במבנה השיניים שלנו ואין ביכולתנו לשנות זאת, אך כאשר אנו מודעים לבעיה ומבחינים בעיוות ראשוני הנוצר במבנה השיניים, בעיקר בתחילת גיל ההתבגרות, יש ביכולתנו לטפל בכך בהקדם האפשרי על ידי לקיחת הילד או הילדה לטיפול יישור שיניים הולם ולאפשר לילד שלנו ליהנות משיניים ישרות למשך שארית חייו, גם במחיר של אי נוחות מסוימת לכמה חודשים במשך תקופת הטיפול ונשיאת הגשר, בין אם מדובר בגשר פנימי או חיצוני. שמרו על שיניים בריאות וישרות, בהצלחה.