נפילת שתל בשיניים ומה עושים

נפילת שתל שיניים הוא אירוע די חריג שלא אמור להתקיים במידה והליך ההתקנה התבצע בצורה נכונה ומקצועית. עם זאת, במספר מצומצם מאוד של מקרים, ישנם מטופלים אשר מדווחים על נפילת שתל שיניים, מה שעלול להיות מלווה בלא מעט כאבים וחוסר נעימות. במידה וחשוב לכם לדעת את כל המידע הרלוונטי בנושא, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך ולקרוא.

נפילת שתל שיניים – למה זה קורה?

אז בואו ונתחיל עם השאלה שמדאיגה את כולם – למה נפילת שתל שיניים יכולה לקרות? ובכן, הסיבה העיקרית לנפילת שתל שיניים היא מצב שבו מתרחשת דחיית שתל שיניים, כלומר מצב שבו השתל לא נקלט. באופן עקרוני, הגוף שלנו לא דוחה את השתלים במידה והכל נעשה בצורה ראויה, אך במידה ותהליך התקנת השתל היה קלוקל יכולה להתרחש דחייה. במרבית המקרים, הדחייה תתרחש לאחר שהעצם והשן החדשה לא הצליחו להתאחות בצורה מספקת, דבר שקורה לרוב בעקבות זיהום בבסיס השן או דלקת בחניכיים או בשיניים. דחיית שתל שיניים יכולה להתרחש גם כאשר מותקן כתר זמני על השיניים, וכאשר המטופל מפעיל על השן החדשה כוח מופרז – היא יכולה להוביל לדחיית השתל.

אם לסכם, נפילת שתל שיניים תתרחש אך ורק במקרה שבו השתל לא הצליח להתחבר בצורה ראויה מספיק אל העצם הקיימת, בעיה שלרוב נובעת בעקבות בעיה דנטלית נוספת. מהסיבה הזו, רופאי שיניים רבים ממליצים להגיע לבדיקות דנטליות שוטפות, ובעיקר לפני קביעת מועד קביעת השתל.

האם היגיינת פה לקויה יכולה לגרום לנפילת שתל שיניים?

היגיינת פה שלוקה בחסר לחלוטין יכולה להגביר את הסיכויים לנפילת שתל שיניים. ככל שמצב חלל הפה והחניכיים יהיה טוב יותר בתקופה הקודמת להשתלה – כך קטנים הסיכויים לסיבוכים ולמצב שבו השתל ימצא את דרכו מחוץ לחלל הפה. מהסיבה הזו, רופאים רבים ידרשו מהמטופלים שלהם להקפיד על שימוש בחוט דנטלי ועל צחצוח שיניים איכותי על מנת שהסיכויים להטמעה טובה של השתל יגדלו.

האם איכות השתל יכולה לגרום לנפילה?

לצערנו, ישנם רופאים וגורמי רפואה אשר בוחרים להשתמש בשתלים באיכות ירודה על המטופלים שלהם, לרוב מתוך אינטרס לחסוך כסף או לייעל את זמני העבודה. עם זאת, הנפגעים העיקריים של הפעולה הזו היא המטופלים עצמם, שעלולים לסבול משורה ארוכה של תופעות לוואי לא נעימות בעקבות ההחלטה של הגורם המקצועי. שימוש בשתל שיניים לא איכותי עלול להוביל לאורך חיים קצר יותר של השתל, מה שלחלוטין יכול להוביל לנפילתו ולמצב מאוד לא נעים של המטופל. לכן, מומלץ להבין מהרופא המטפל שלכם באילו שתלים הוא משתמש ולהבין האם מדובר בשתלים איכותיים המומלצים על ידי גורמים רפואיים מוסמכים אחרים.

האם אפשר להקטין את הסיכויים לנפילת שתל שיניים?

על אף שהסיכויים לנפילה הם נמוכים מלכתחילה, עדיין יש מספר פעולות שתוכלו לבצע על מנת להקטין את הסיכויים אפילו יותר. ראשית, תוכלו להקפיד על היגיינת הפה שלכם בהקפדה יתרה ולעבור בדיקה מסודרת אצל הרופא, כך ששום דלקת לא תחמוק מעיניכם ותשפיע בצורה שלילית על תהליך הקליטה.

שנית, מומלץ מאוד לבצע את הליך התקנת השתל אך ורק אצל רופא שיניים מוסמך בעל ניסיון והמלצות ממטופלים אחרים. במידה ותפקידו את השיניים שלכם בידיים לא מנוסות ולא מקצועיות אתם עלולים לשלם על כך ביוקר – בבריאות שלכם. מומלץ להשקיע עוד קצת מחקר, לבדוק את ההיסטוריה וההתמחות של הרופא שלכם ולוודא שאתם מפקידים את בריאות הפה שלכם בידיים המקצועיות והטובות ביותר שיעזרו לכם להימנע מסיבוכים לא נעימים.